ДепартаментМасови комуникации

Аудио-визията. Производство, разпространение, показване

kniga-sp-korica1_184x250_fit_478b24840a

Аудио-визията. Производство, разпространение, показване

Петков, Стойко. С.: Рой Комюникейшън, 2017. 240 c. ISBN: 9789549335439

Научни и учебни издания

Процесите, за които е характерно ангажиране на публиките, вече присъстват във всички етапи на медийната индустрия – от създаването на съдържание до неговото разпространение и показване. Тези нови модели за работа се отразяват както на медийни форми, така и на начина на използване на самото съдържание. Цифровите технологии създават среда, в която медийната аудитория от потребител на създаденото от журналистите или творците съдържание се превръща в производител на съдържание.
Именно този спектър от промени в разпространението и показването на аудио-визуално съдържание е разгледан и анализиран в книгата. Започвайки от киното, през аналоговата телевизия, за да се стигне до цифровите платформи за обмен на съдържание.
Проследена е историческата хронология на възникване на техническия процес за запис и възпроизвеждане на движещи се изображения. Поставеният акцент върху технологиите не е с цел изследване на техническите им параметри, а по-скоро да се изгради връзката на методите за запис и показване, както с формите на аудио-визуална продукция, така и с ролята и поведението на аудиторията.   Разгледани са някои бизнес модели за разпространение и са анализирани основните процеси в аудио-визията. Описана е актуалната към момента регулаторна рамка, в която се осъществява дейността по създаване и разпространение на аудио-визуално съдържание.

 

Кратко представяне на автора
Д-р Стойко Петков е преподавател в Нов български университет, департамент Масови комуникации. Основните му изследователски и преподавателски интереси са в областта на продуцентството и мениджмънта в средствата за масова комуникация; разпространението на аудио-визуално съдържание; влиянието на новите технологии върху комуникацията.